Hundhand..

Sitter och tittar på "Mannen som talat med hundar".. skicklig snubbe.. eller egentligen bara förstående.. Han har insett, som så många andra människor inte har, att man måste tala hundens "språk" för att den ska förstå. Vilket jag inte tycker är något konstigt.. ska en Kines förstå mig måste jag prata kiniesiska och en dansk förstår bäst på danska. Så att han lyckas är inte så konstigt... sen är han väldigt duktig på att läsa av hundar innan så många andra gör det.. Men vissa ägare i det där programet, som det som visas nu, säger att hunden inte visar något teckan alls på att han ska hugga. så visar dom ett klipp och man ser hur spend hunden är, och sneglar mog ägaren. så minst två varningsignaler ser till och med jag. Jag blir bara så förvånad över hur folk inte kan fatta hur en hund tänker.. vi som ska va så smarta?!

På tal om hundar.. Så funderar just nu jag och min sambo på om vi ska skaffa en sådan. Jonas syster skaffade precis en till, en Keeshond. En riktig liten nalle. Och tydligen ska denna ras vara väldigt allergivänlig. Vilket då underlättar för Jonas, då han är just allergisk. Så vi blev såklart sugna när detta kunde vara en möjlighet.

Jag kikade runt lite på nätet om rasen, och mycket riktigt! mycket allergivänlig. Men jag gillade inte riktigt att den bara finns i en färg.. och tyckte den va lite liten, blir 45-55 på en hane, och något lägre för en tik. så jag gjorde lite släktforskning på rasen och hittade en kusin som verkar vara lika allergivänlig men finns i fler färger och blir lite högre, 52-60 för hane och 48-56 för en tik. lite mer min smak. :) Har haft lite kontakt med en uppfödare som väntar valpar nästa vecka. sen är det då leverans 8 veckor efter det. Men först måste vi i så fall låna hans systers hund och se hur det går med Jonas allergi om vi har hunden tätt in på oss ett par dagar..

Här kommer en bild på rasen vi är intresserade av som är en Eurasier



Jag återkommer med hur det går på den fronten..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0